Skip to main content
AQPC
Follow Us:
Home
About Us
Contact Us
Français
Log in
Search form
Search
About AQPC
Events
Journal Pédagogie collégiale
Honour Roll
Training
Books
Communities
About AQPC
Discover AQPC
Contact us
Mission and values
Board of Directors
AQPC-College Liaison
Become a member
Associate members
Policies
Partners
Events
Discover AQPC Events
Annual Symposium
Submit a paper
Register
Sponsor, advertise or reserve a stand
Consult the program
Transportation and lodging
Contact us
Proceedings
Outside Québec Symposium
One-Day Symposium
Journal Pédagogie collégiale
Discover the journal
Search for an article
Submit an article
Get to know the editorial committees
Subscribe to the journal
Advertise in the journal
Honour Roll
Discover the Honour Roll
Gérald-Sigouin Award
Vecteur pédagogique Award
Reconnaissance de la Formation continue et des Services aux entreprises Award
Honourable Mention
Training
Books
Discover the Books published by the AQPC
Find a book
Submit a manuscript
Communities
Discover the AQPC Communities
About us
Contact us
Policies for communities
Vous êtes ici
Home
»
Psychologie de l'apprentissage
Psychologie de l'apprentissage
L'intelligence émotionnelle selon Daniel Goleman
La construction des connaissances 1. Les consensus
Un modèle pour l'enseignement des attitudes
Le sens dans les apprentissages : du désir au passage à l'acte
Intervenir sur la métacognition et l'affectivité
La formation fondamentale : pour passer de l'inspiration à l'action
La schématisation des concepts : un instrument de développement des habiletés conceptuelles au collégial
Enseigner au cégep, c'est aussi pratiquer une pédagogie du développement
L'adolescent « formel » ne serait-il qu'un être abstrait ?
Shopping cart
Your shopping cart is empty.