Skip to main content
AQPC

AQPC

  • Follow Us:
  • Home
  • About Us
  • Contact Us
    • Français
  • Log in
  • Search form

  • About AQPC
  • Events
  • Journal Pédagogie collégiale
  • Honour Roll
  • Training
  • Books
  • Communities
  • About AQPC
    • Discover AQPC
    • Contact us
    • Mission and values
    • Board of Directors
    • AQPC-College Liaison
    • Become a member
    • Associate members
    • Policies
    • Partners
  • Events
    • Discover AQPC Events
    • Annual Symposium
      • Submit a paper
      • Register
      • Sponsor, advertise or reserve a stand
      • Consult the program
      • Transportation and lodging
      • Contact us
      • Proceedings
    • Outside Québec Symposium
    • One-Day Symposium
  • Journal Pédagogie collégiale
    • Discover the journal
    • Search for an article
    • Submit an article
    • Get to know the editorial committees
    • Subscribe to the journal
    • Advertise in the journal
  • Honour Roll
    • Discover the Honour Roll
    • Gérald-Sigouin Award
    • Honourable Mention
    • Vecteur pédagogique Award
  • Training
  • Books
    • Discover the Books published by the AQPC
    • Find a book
    • Submit a manuscript
  • Communities
    • Discover the AQPC Communities
    • About us
    • Contact us
    • Policies for communities

Vous êtes ici

  1. Home
  2. » Étudiants du collégial - Motivation

Étudiants du collégial - Motivation

Commitment to one’s studies as a factor of success: A concept not so easy to grasp
Student interest and success in the program-specific philosophy course: a simple matter of pedagogy!
Natural Sciences students in the MIRES program
La réussite des études : historique et pistes de recherche
Des balises pour cerner la réussite
Pédagogie collégiale et le thème de la réussite scolaire
La motivation : quand la parole est donnée aux élèves
Les plans d'aide à la réussite dans les cégeps : un enseignant s'interroge
L'obligation de résultats en éducation: oui, mais dans le respect de la qualité de la formation
La réussite scolaire au collégial : entre la solution politique et l'acharnement pédagogique
Avoir les étudiants de sciences de la nature dans notre MIRES. 2e partie : évaluation des impacts à cours terme
Réussir à l'extrême
Aider les élèves allophones à réussir en français
Favoriser la motivation scolaire, toute une mise en scène
L'art d'enseigner, c'est d'abord l'art de se taire…

Shopping cart

Your shopping cart is empty.
  • About AQPC
    • Discover AQPC
    • Contact us
    • Mission and values
    • Board of Directors
    • AQPC-College Liaison
    • Become a member
    • Associate members
    • Policies
    • Partners
  • Events
    • Discover AQPC Events
    • Annual Symposium
    • Outside Québec Symposium
    • One-Day Symposium
  • Journal Pédagogie collégiale
    • Discover the journal
    • Search for an article
    • Submit an article
    • Get to know the editorial committees
    • Subscribe to the journal
    • Advertise in the journal
  • Honour Roll
    • Discover the Honour Roll
    • Gérald-Sigouin Award
    • Honourable Mention
    • Vecteur pédagogique Award
  • Training
  • Books
    • Discover the Books published by the AQPC
    • Find a book
    • Submit a manuscript
  • Communities
    • Discover the AQPC Communities
    • About us
    • Contact us
    • Policies for communities
AQPC © 2019

Association québécoise de pédagogie collégiale

Site developed by Kiwad

image/svg+xml